OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Italské seskupení Stormlord světe div se netepe rychlý, nýbrž černý kov. Není to žádný zázrak, nebo spalující blesk, nicméně soudě podle EP Curse Of Medusa, tihle satánci svojí řezničinu umí odvést solidně.
Hudební výsledek Pánů hromu spadá plně do mantinelů současného blackového trendu - hodně kláves plus natrashlé riffy. Výsledný koktejl hodně závisí na zvukové kvalitě záznamu a ta je pohříchu dost proměnlivá.
Ve skladbách z připravované řadovky (skladby The Curse Of Medusa a Under The Samnite´s Spears) má rozhodně navrch krutě podlazená sekera Pierangela Giglioniho, která svými kanálně murmurovými záseky docela příjemně drážní krajinu ušní. Když abstrahujeme od zvuku, není jejich kompoziční kvalita valná, ale kdo by od black metalu takového střihu očekával nějakou progresivitu... O dvě třídy hůř dopadá klávesový aparát, který v symptomaticky zahuleném soundu zní až příliš ploše a monoliticky. Nicméně zejména v titulní kompozici přehrávají chytlavý a dynamický motiv, což jim část hříchu upárává.
“Přebytkový” zářez z poslední řadovky Supreme Art Of War - instrumentálka Dawn Of Winter Solstice - servíruje nástroje v obráceném gardu. Klávesy mají náhle plastický a barevný zvuk, zatímco valaška nápadně připomíná novorozencovu uplávici - řádně zmaštěné. Naneštěstí se Taliánci příliš nevyznamenávají ani jako skladatelé, není to žádný bezzubý výbřed, ale nějaký ten tvůrčí impulz by tomu rozhodně pomohl. Následný cover Baphomet (původně od Death SS) svým slušným drivem a slušivým černým kabátkem - k sežrání jsou i spirituální templové zpěvy na počátku skladby.
Vůbec nejšmakóznější pasáž tvoří dvojice živáčkových fláků. Descent To The Kingdom of Shades disponuje velmi slušivými sviňopalnými pasážemi a hezky hutným zvukem. Autory skladby Creeping Death asi nemusím představovat. Starou pra - trashovou klasiku zvládají Stormlord s grácií - zejména sekerník Giglioni si to patřičně vychutnává...
Outro Death Of Medusa je prostě outro, kdyby tam nebylo, tak by tam nebylo, nicméně tam je, takže celý materiál má hezky uzavřený tvar. Co s ním? Je to EP, navíc EP kapely, která nepatří k nejúžasnějším formacím pod černým nebem. Materiál to není špatný, ale nevidím důvodu, proč ho doporučovat někomu jinému, nežli skalním fanouškům, nebo fanatickým sběratelům blackových kotoučků...
Prostě EP, navíc EP kapely, která nepatří k nejúžasnějším formacím pod černým nebem. Materiál to není špatný, ale nevidím důvodu, proč ho doporučovat někomu jinému, nežli skalním fanouškům, nebo fanatickým sběrateům blackových kotoučků...
6,5 / 10
Christiano Borchi
- vokály
Pierangelo Giglioni
- kytara
Francesco Bucci
- basa
Simone Scazzocchio
- klávesy
David Folchitto
- bicí
1. The Curse of Medusa
2. Under The Samnite´s Spears
3. Dawn of Winter Solstice
4. Baphomet
5. A Descent Into The Kingdom of The Shades (live)
6. Creeping Death (live)
7. The Death of Medusa
At The Gates Of Utopia (2001)
The Curse Of Medusa (2001)
Supreme Art Of War (1999)
Where My Spirit Forever Shall Be (MCD) (1999)
Under The Sign Of The Sword (MCD) (1997)
Dawn Of Gods (sampler) (1995)
Black Knight (1992)
Demo 92 (1992)
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.